h Dolar 34,1026 % 0.24
h Euro 38,1457 % 0.24
h Altın (Gr) 2.874,39 %1,62
a Öğle Vakti 13:03
İstanbul 21°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
  • DOLAR 34,1026h

    34,0921

  • EURO 38,1457h

    38,0411

  • Gram Altın 1,62h

    2.874,39

a
  • ONHaber.Net
  • Teknoloji
  • Son Yıllarda Çıkış Yapan Oyunlarda Neden Bu Kadar Çok Hata Oluyor? Arka Planında Çok Farklı Sebepler Var!

Son Yıllarda Çıkış Yapan Oyunlarda Neden Bu Kadar Çok Hata Oluyor? Arka Planında Çok Farklı Sebepler Var!

Son yıllarda çıkış yapan oyunların ''bozuk'' şekilde yaymlanmasına sıklıkla rastlar olduk. Ne yazık ki bu oyunların çoğu, deneyimi baltalayacak büyük hatalara sahip oluyor. Tahmin ettiğinizin aksine bunun suçlusu geliştiriciler değil!

Son Yıllarda Çıkış Yapan Oyunlarda Neden Bu Kadar Çok Hata Oluyor? Arka Planında Çok Farklı Sebepler Var!
0

BEĞENDİM

Oyun sektörü ve teknoloji geliştikçe, oyunlardaki detaylar ve işçilik de artış gösteriyor. Ancak büyük firmalar bile bazı oyunların altından kalkamıyor. Bu sebeple birçok oyunun çıkışı erteleniyor ya da yapımlar tamamlanmadan piyasaya sürülüyor.

Büyük şirketler binlerce çalışana sahipken neden AAA kalitedeki oyunlar bile eksik bir biçimde piyasaya sürülüyor?

Oyunların çıkış tarihi, geliştiricilere değil yayıncı ve yatırımcılara bağlı.

60ef0758aba44cd4f5d5c96bb770d4912b9025b3

Bilmeyenler varsa belirtmiş olalım; şirketler yıl içerisinde 4 kez olmak üzere mali raporlarını açıklıyorlar. Bu mali raporlarda yükselişte olabilmek ve geçmiş yıllara göre daha fazla gelir elde etmiş olmak rekabet açısından büyük önem arz ediyor.

Oyunun teknik kısmını oluşturan geliştirici şirket ve oyunu platformlara süren yayıncı şirket arasında bir tarih anlaşması yapılıyor. Yayın şirketi ve yatırımcılar oyunun bitişi için net bir tarih belirliyor.

Belirlenen tarihte oyun hazır olmazsa ne oluyor?

a36f6576c9594ec29ceed764d4370f5fd1ff0920

Geliştirici şirkete yatırım yapan yatırımcılar, ödedikleri miktarın karşılığını elbette en kısa sürede görmek istiyor. Eğer oyun, yayıncıların belirlediği tarihe kadar yetişmezse büyük olasılıkla erteleniyor.

Geliştirici stüdyoya tanınan ek süre içerisinde oyun yine tamamlanamazsa, yatırımcı ve yayıncı ile anlaşılırsa oyun yeniden ertelenebiliyor. Ancak genelde bu tür ertelemeler şirketlere büyük zarar veriyor, bu yüzden yayıncılar geliştirici stüdyo üzerinde baskı kurmaya başlıyor.

Baskılar arttıkça ve şirket değer kaybetmeye başladıkça oyunu bir an önce piyasaya sürmek elzem hâle geliyor.

80cfc8b5a475e984cf6f538751432dd58858a02e

Oyunu tamamlamamış olan geliştiriciler her ne kadar hazır olmasalar da yaşanan bu baskılar ve açıklanması gereken mali raporlar sebebiyle yapımı yayıncılara teslim etmek zorunda kalıyor.

Böylelikle günümüzde resmen alışkanlık hâline gelen ”bozuk ve eksik oyunlar” piyasaya sürülmüş oluyor.

Bozuk oyunları düzeltmek için daha çok emek ve para harcanıyor.

4fdf4cfeda523ddb8bfc22e428c6ebf8716577e4

Bozuk oyunların piyasaya sürülmesiyle tahmin edildiği üzere eleştirmenler ve oyuncular, yapım stüdyosunu eleştiriyor ve oyunun puanları kötü bir seviyede kalıyor. Birçok iade, eleştiri ve kötü şan ise geliştiriciyi zor duruma sokuyor.

Bu sebeple oyunu düzeltmek için sıklıkla güncellemeler yayınlanıyor ancak bunlar için bolca vakit ve para gerekiyor. Geliştirme aşamasında az vakit alacak hata düzeltmeleri, yayınlanan oyuna entegre edilmeye çalışıldığında geliştirici daha çok zarar görmüş oluyor.

Oyuncular bu duruma yeterli tepki göstermiyor.

a21ad0f2c1b397f5e07af6a7d0b291f7078f6974

Oyuncular aşinadır ki Cyberpunk 2077Hogwarts Legacy, Star Wars: Jedi Survivor, Battlefield 2042 ve The Last of Us Part 1 (PC) gibi oyunlar oldukça hatalı çıkış yaptı. Başta oyuncular bu duruma tepki gösterdi ve bahsi geçen oyunların puanları resmen yerlerdeydi.

Geliştiriciler zamanla güncellemeler yayınlamaya ve oyunu düzeltmeye çalıştı ki bazıları henüz tam düzelmedi. Buna rağmen oyunların puanları gitgide artmaya başladı ve oyuncular, bu yapımların zamanında eksik çıkış yaptığını unuttu.

Bozuk oyun çıkartmak resmen alışkanlık oldu.

785dd6edc12d27d380ef5ada0a5784e4895c2e6f

Elbette düzeltilen oyunları oynamak istiyoruz ancak yine de Metacritic puanlarını yükseğe çekmek ”Siz eksik çıkarsanız da biz buna alışıyoruz.” demek gibi bir şey oluyor.

Hâliyle bu tepkiyle karşılaşan yayıncı ve geliştiriciler, ”Nasılsa sonradan düzeltiliyor, erkenden oyunu çıkaralım.” demeye başlıyor. 

Bu sebeple bozuk oyunları piyasaya erkenden sürmenin giderek alışkanlık hâline geleceğini düşünüyorum. Nasıl olsa parasını ödediğimiz ürün bozuk çıksa da düzeltilmesini bekliyoruz.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

HIZLI YORUM YAP