h Dolar 34,1026 % 0.24
h Euro 38,1457 % 0.24
h Altın (Gr) 2.874,39 %1,62
a İmsak Vakti 05:17
İstanbul 23°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
  • DOLAR 34,1026h

    34,0921

  • EURO 38,1457h

    38,0411

  • Gram Altın 1,62h

    2.874,39

a

Festivalde Yakup’un Merdiveni ilk kez seslendirildi

Festivalde Yakup’un Merdiveni ilk kez seslendirildi
0

BEĞENDİM

Geceye yolladığı video ile katılan ve festivale teşekkür eden 87 yaşındaki Amerikalı besteciye bu eseri sipariş edenler arasında İstanbul Müzik Festivali ile Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası (BİFO) da bulunuyor.

Konserde Borusan Quartet’in P. Glass’ın “Company”ve W.A. Mozart’ın “Disonans” yaylı çalgılar dörtlülerini seslendirmesinin ardından dörtlüye, BİFO üyeleri ve eserin dünya prömiyerini 2023’te New York Filarmoni Orkestrası eşliğinde yapan dört şancıdan oluşan Synergy Vocals katıldı.

Şef Sibil Arsenyan yönetiminde bu 21 kişilik topluluk merakla beklenen “Yakup’un Merdiveni” eserinin Türkiye prömiyerini gerçekleştirdiler. Bu sıra dışı konserin öncesinde besteciler Armağan Durdağ ve Evrim Demirel, “Steve Reich ve Çağdaş Müzik” başlıklı konuşmalarında besteci ve merdiven gibi inişli çıkışlı, yükselen ve alçalan bir formda bestelediği eseri tanıtarak dinleyicileri aydınlattılar.

Konuşmaya katılan icracılardan piyanist Kandemir Basmacıoğlu da prova sürecinin umulandan kolay ve keyifl i geçtiğini belirterek “Dört kişilik kora da aslında enstrüman gibi düşünülmüş. Özellikle normal klasik eserlerde görmediğiniz eşleşmeler var” diyerek eserin yorum süreci hakkında bilgi verdi.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

HIZLI YORUM YAP