h Dolar 34,2452 % 0.28
h Euro 37,6376 % 0.28
h Altın (Gr) 2.921,73 %0,22
a Akşam Vakti 18:47
İstanbul 29°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
  • DOLAR 34,2452h

    34,2345

  • EURO 37,6376h

    37,6242

  • Gram Altın 0,22h

    2.921,73

a

Nemli Mavi sergisi OG Gallery’de

"Bir bütün olarak bakıldığında, eserler ince, doğasında bulunan bir enerji yayar; insan gözünün rengi nasıl algıladığını ve yaratabileceği ruhsal alanı keşfederler: dil öncesi bir his ve doku halidir"

Nemli Mavi sergisi OG Gallery’de
0

BEĞENDİM

T24 Kültür Sanat

Defne Cemal‘in Nemli Mavi isimli kişisel sergisi İstanbul OG Gallery’de sanatseverlerle buluşuyor. Cemal, resmin temellerini oluşturan ışık, renk, biçim ve yüzey gibi öğeleri ele alıyor. Resimlerine bir eğri veya bölme gibi temel bir yapı ile başlayan Cemal, yarı saydam pigment katmanlarını zamanla, üst üste harmanlayarak tuval ve boyanın dengeleyici diyaloğuna bırakıyor.

1728113928089 fold 5 warmest blue 2024 oil on paper mounted on aluminum 160 30 x 50 cm 1 1366 x 2048
(Warmest Blue), Alüminyum üzerine monte edilmiş kağıt üzerine yağlıboya, 160°, 30x50cm, 2024

Tanıtımdan:

“Genellikle tek bir ton kullanımıyla resim yüzeyindeki görsel titreşimi yoğunlaştırır ve altında sürekli bir hareketin devam etmesini sağlar. Sanatçının atölye penceresinden içeri sızan nesneler ve gölgeler kompozisyonel önerilerde bulunurken, kullandığı rengin derinlik ve gerçeklik kazanmasına yol açar.

Tuvallere eşlik eden ortadan bükülmüş alüminyum paneller, resim yüzeyine hafif heykelsi bir boyut kazandırırken, tuvallere kıyasla ışık ile doğrudan ilişki içindedir. Tuvaller, boyanın emilimi ve ağırlık dağılımıyla ışığı içeriden dışarıya yönlendirirken, katlamalar yapısal özellikleri dolayısıyla ışığı böler, ve yarattığı yansıma ve gölge kontrastıyla yüzeye farklı bir bakış açısı kazandırır. Burada Defne’nin fırça darbeleri anlıktır; tuvallerde büyük alanlar ve katmanlar tarafından genellikle gizlenen eline dair daha derin bir içgörü sağlar.

İnsan gözü, resmin ilizyonuna ve pigmentin maddi doğasına uyum sağladıkça, imgeler farklı bağlamlar altında çeşitlenir ve koşullar değiştikçe algıdaki çeşitliliği keşfettiğimiz bir alan yaratır. Rengin ısısı fiziksel faktörlerden etkilenirken, renk yoğunluğu yoruma göre değişir ve bunların etkileşimi farklı duyusal tepkiler yaratır. Bir bütün olarak bakıldığında, eserler ince, doğasında bulunan bir enerji yayar; insan gözünün rengi nasıl algıladığını ve yaratabileceği ruhsal alanı keşfederler: dil öncesi bir his ve doku halidir.”

1728113957869 fold 4 sigular 2024 oil on paper mounted on aluminum 160 30 x 50 cm 1366 x 2048
(Sigular), Alüminyum üzerine monte edilmiş kağıt üzerine yağlıboya, 2024, 160°, 30x50cm


 

‘Gecenin Kıyısı’nda taraf tutmanın anlamsızlığı üzerine bir hikâye

1727780991698

 

 

 

 

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

HIZLI YORUM YAP