h Dolar 34,5711 % 0.06
h Euro 36,3821 % 0.06
h Altın (Gr) 2.912,59 %-3,08
a İmsak Vakti 06:26
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
  • DOLAR 34,5711h

    34,5560

  • EURO 36,3821h

    36,3238

  • Gram Altın -3,08h

    2.912,59

a

Yapay Zeka, Ünlü Raphael Şaheserinde Saklı Gizemli Detayı Tespit Etti

Yapay Zeka, Ünlü Raphael Şaheserinde Saklı Gizemli Detayı Tespit Etti
0

BEĞENDİM

Söz konusu yüz, Madonna della Rosa (veya Güllü Meryem ) olarak bilinen tablonun sol üst köşesinde görülen Aziz Joseph’e aittir .
Bilim adamları aslında tablonun Raphael’in orijinali olup olmadığını uzun süre tartıştılar. Bir sanat eserinin menşei hakkında sonuca varmak için çeşitli kanıtlar gerekse de yapay zeka algoritmasına dayanan daha yeni bir analiz yöntemi, vuruşların en azından bazılarının başka bir sanatçının elinde olduğunu düşünenlerin yanında yer aldı.

İngiltere ve ABD’den araştırmacılar, İtalyan ustanın fırça çalışması sonucu olduğunu bildiğimiz çalışmaları baz alarak özel bir analiz algoritması geliştirdi.

tablo2

Madonna della Rosa
Bu yüzlerden biri diğerlerine benzemiyor. (Museo Nacional del Prado)
Matematikçi ve bilgisayar bilimcisi Hassan, “Derin özellik analizini kullanarak, bilgisayarı, fırça darbelerinden, renk paletine, gölgelendirmeden ve eserin her yönüne kadar Raphael’in stilini çok ayrıntılı bir şekilde tanıması için eğitmek amacıyla orijinalliği kanıtlanmış Raphael resimlerinin resimlerini kullandık.” İngiltere’deki Bradford Üniversitesi’nden Ugail , Aralık ayında araştırmacıların bulgularının yayınlandığını açıkladı .
“Bilgisayar insan gözünden çok daha derin, mikroskobik düzeyde görüyor.”
Makine öğrenimi süreçlerinin genellikle geniş bir örnek havuzu üzerinde eğitilmesi gerekir; bu, tek bir sanatçının hayatı boyunca yaptığı çalışmalar söz konusu olduğunda her zaman mümkün olmayan bir şeydir. Bu durumda ekip, Microscoft tarafından geliştirilen ResNet50 adlı önceden eğitilmiş mimariyi, Destek Vektör Makinesi adı verilen geleneksel bir makine öğrenme tekniğiyle birleştirerek değiştirdi.

Yöntemin, Raphael tablolarını tanımlama konusunda yüzde 98’lik bir doğruluk seviyesine sahip olduğu daha önce gösterilmişti . Genellikle resimlerin tamamı üzerinde çalışılır, ancak burada ekip ondan tek tek yüzlere bakmasını da istedi.
Madonna, Çocuk ve Aziz Yuhanna’nın hepsi Raphael’in elinden yaratılmış gibi görünse de Aziz Joseph için durum böyle değil. Araştırmacılar, tablonun orijinalliği konusunda daha önce yapılan tartışmalarda , St Joseph’in yüzünün çerçevedeki diğer yüzlere göre daha az iyi işlendiğinin düşünüldüğünü belirtiyorlar.

Muhtemelen başka birisinin St Joseph’e karşı parmağı vardı.
Ugail, ” Della Rosa’yı bir bütün olarak test ettiğimizde sonuçlar kesin değildi” dedi .
“Sonra tek tek parçaları test ettik ve resmin geri kalanının Raphael olduğu doğrulanırken, Joseph’in yüzünün büyük ihtimalle Raphael olmadığı ortaya çıktı.”
Raphael’in öğrencilerinden biri olan Giulio Romano dördüncü yüzden sorumlu olabilir, ancak bu kesinlikle kesin değil. Bu, klasik tabloların sırlarını bu kez yapay zekayla açığa çıkaran modern teknolojinin bir başka örneği.
Uzmanlar, Madonna della Rosa’nın 1518-1520 yılları arasında tuval üzerine boyandığını düşünüyor. 1800’lerin ortalarında sanat eleştirmenleri, Raphael’in tüm sanat eserlerini boyamamış olabileceğinden şüphelenmeye başladı.
Artık bu şüphelerin doğruluğu neredeyse kesin olarak kanıtlanmış olsa da çalışmanın arkasındaki araştırma ekibi, bu yapay zekanın gelecekte sanat uzmanlarına yer vermek yerine onlara yardımcı olacağını vurgulamaya istekli.
Ugail, “Bu, yapay zekanın insanların işlerini elinden almasıyla ilgili bir durum değil” dedi . “Bir sanat eserinin orijinalliğini doğrulama süreci, onun menşei, pigmentleri, eserin durumu vb. gibi pek çok hususa bakmayı içerir.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

HIZLI YORUM YAP