h Dolar 34,0862 % 0.2
h Euro 38,1366 % 0.2
h Altın (Gr) 2.846,05 %0,61
a Öğle Vakti 13:03
İstanbul 21°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
  • DOLAR 34,0862h

    34,0791

  • EURO 38,1366h

    38,1143

  • Gram Altın 0,61h

    2.846,05

a
  • ONHaber.Net
  • Kültür Sanat
  • Emre Basalak’ın yönettiği oyun izleyicileri rahatsız edici konularla yüzleştiriyor: ‘Dogville’

Emre Basalak’ın yönettiği oyun izleyicileri rahatsız edici konularla yüzleştiriyor: ‘Dogville’

Emre Basalak’ın yönettiği oyun izleyicileri rahatsız edici konularla yüzleştiriyor: ‘Dogville’
0

BEĞENDİM

Lars Von Trier’in aynı adlı eserinden uyarlanan bu oyun, toplumsal eleştiri ve insan doğasının sorgusu üzerine derinlemesine bir yolculuğa davet ediyor. Oyun, minimalist sahne tasarımıyla başlıyor. Sahne üzerinde dekor bulunmuyor, kasaba sakinlerinin evleri, tebeşirle çizilen sınırlarla belirginleştiriliyor. Bu Brechtyen yaklaşım, seyirciyi doğrudan oyunun temel mesajına odaklanmaya davet ediyor. Kasaba sakinleri, antik tiyatroları andıran bir prologla tanıtılıyor ve hikâyenin içine adım atıyoruz.

İYİLİK VE KÖTÜLÜK

Grace’in kasabaya gelişi, olayların seyrini değiştiriyor. İlk başta kasaba insanlarının onu koruması ve içlerine almasıyla iyilik dolu olduklarını düşünebiliriz. Ancak, zamanla ortaya çıkan dengesizlikler ve kötülükler, kasaba sakinlerinin gerçek yüzlerini gözler önüne seriyor. Grace’in masumiyeti ve çaresizliği, kasaba sakinlerinin kötü niyetlerine karşı bir meydan okuma haline geliyor.

Oyun boyunca, affetme, merhamet, kibir ve adalet gibi kavramlar sorgulanıyor. Grace’in babasının kasabaya gelmesiyle birlikte, izleyici affetme ve adalet arasındaki ince çizgiyi keşfetmeye başlıyor. Trier’in alegorik anlatımı, din ve insan doğası üzerine derinlemesine bir düşünce sürecine yol açıyor. İnsanın içindeki iyilik ve kötülük kavramları, oyunun ana temasını oluşturuyor. Oyuncu kadrosu, karakterlerin derinliklerini başarıyla yansıtıyor. Grace’i canlandıran Senem Topkaya’nın performansı, izleyicinin empati kurmasını sağlarken, diğer karakterler de kasaba sakinlerinin toplumsal yapısını ve Grace’e karşı olan tutumlarını yansıtarak oyunun zenginliğine katkıda bulunuyor.

Oyunun teknik yönleri de etkileyici. Işıklandırma ve müzik, oyunun duygusal yoğunluğunu ve atmosferini güçlendiriyor. Sahne tasarımındaki minimalist yaklaşım, izleyicinin hayal gücünü harekete geçirerek hikâyeye odaklanmasını sağlıyor.

“Dogville”, sadece bir tiyatro oyunu değil, aynı zamanda izleyicileri toplumsal ahlak ve insan doğası üzerine düşünmeye teşvik eden derin bir deneyim sunuyor. Oyun, izleyicileri rahatsız edici konularla yüzleştirerek onlara ahlaki sorumluluklarını sorgulama fırsatı veriyor. Lars Von Trier’in yaratıcı vizyonu ve Emre Basalak’ın yönetmenlik becerisi sayesinde, “Dogville” unutulmaz bir eser olarak tiyatro sahnelerinde yerini alıyor.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

HIZLI YORUM YAP